Van Monteverde naar Playa Bejuco

20 januari 2018

17 januari 2018

We ontbijten weer bij het bakkertje in het centrum en zetten dan de laatste spullen in de auto voordat we uitchecken bij Jaguarundi Lodge. We zijn nog geen 3 kwartier onderweg in de bergen en dan moeten we stoppen….file, ja serieus file, er zijn wegwerkzaamheden aan de gang en we moeten uiteindelijk een uur wachten voor we verder kunnen. De rit door de bergen is stoffig, maar dat betekend ook dat het hier warmer is en veel minder regent. Bij de brug over de Tarcoles river maken we een tussenstop, dan is het nog een uur naar Bejuco. Deze brug staat ook bekend als crocodile bridge. Onder deze brug liggen in het ondiepe water en op de strandjes zoutwaterkrokodillen. En dat klopt er liggen 20 grote jongen op het zand of half in het water, wat een monsters zo groot! Helaas blijkt dat we een beetje nevelwoud hebben meegenomen, want camera’s, lenzen en verrekijker vertonen alleen maar nevel. Alles is zeiknat! We leggen de lenzen te drogen in de zon en na een uurtje is de mist opgetrokken en kunnen we de krokodillen fotograferen en de verrekijker gebruiken. Dan rijden we weer verder.  Als we aankomen bij Playa Bejuco Hotel vliegen er scarlet macaws over, wow gaaf zeg! Ons hotel is super! We hebben een mega grote kamer met maar liefst 5 slaapplaatsen. We vermaken ons de rest van de middag in het zwembad en het bekijken van de drukke eekhoorn, en schreeuwende macaws die over vliegen. De zon schijnt ook al is het bewolkt en de temperatuur is zo’n 26 graden, een beetje warmer als in Monteverde.

18 & 19 januari 2018

Deze dagen doen we niet zoveel, een strandwandeling in de ochtend, het fotograferen van leguanen waar het hier van wemelt (1 woont zelfs bij het zwembad), de eekhoorn die nog steeds heel druk is, de pelikanen die in groepen voorbij vliegen en uiteraard de scarlet macaws die enorm veel herrie maken. We vinden nog een paar mooie schelpjes en 3 sanddollars op het strand. We trekken wat baantjes in het zwembad en trotseren de woeste zee. Morgen begint onze barre tocht naar Drake Bay, we hebben er zin in!